Jeg håber, at de priser, du nævnte, er inklusive moms, for de forekommer mig ret høje. I øjeblikket venter jeg stadig på, at mit første parti batterier ankommer. Jeg troede, at skibet ville lande i Koper, men det er på vej til Antwerpen i Belgien, så det vil tilføje mindst en ekstra uge i levering. Jeg deler normalt ikke for mange detaljer, men mine CATL-celler på 42 kWh kostede mig USD4200 DDP for 100 stk, hvilket ser ud til at være en meget god pris. Men det er rå celler med møtrikker og samleskinner, så der vil være meget ekstra arbejde. Når jeg får cellerne, bliver jeg nødt til at lave en ny metalkonstruktion. Faktisk har jeg et firma med industrielle laserskærere og bukkemaskiner meget tæt på mig.
Jeg tror ikke, at pakker samlet i Europa vil være omkostningseffektive for mig, for jeg er ikke slutkunden, men planlægger at være "batterimekaniker" for Nissan Leaf, og jeg samler gerne cellerne til mig selv, hvis det betyder 2000 € i prisforskel.
Hvis du bestiller de samlede pakker til dig, burde de være virkelig nemme at udskifte. Sættet ser meget godt ud og med alt hvad du behøver. Bare et par klik, og BMS er tilsluttet. At splejse 97 ledninger fra BMS er sådan en smerte. For mig er hovedproblemet at fjerne og sætte batteriet på igen fra køretøjet og flytte det rundt. Jeg har også et værksted til min lille virksomhed, men det er for lille til sådanne ting.
Dit batteri kan virkelig være i god stand, fordi du ved, hvad du må og ikke må gøre med din bil. Det kan vare meget længe, og det gør det normalt, men nogle mennesker kan brænde det meget hurtigt.
Jeg tror, jeg har nok information for nu. Jeg vil skrive noget mere, når mine celler ankommer, og om (forhåbentlig) min installation bliver en succes. Vi bør helt sikkert holde kontakten, da vi måske har nogle fælles interesser.